Περισσότερα ακόμα εδώ

«Νομικά κενά» στη νομοθετική ρύθμιση για τα ανασφάλιστα ΙΧ


«Νομικά κενά» στη νομοθετική ρύθμιση για τα ανασφάλιστα ΙΧ

Στον «αέρα» κινδυνεύει να τιναχθεί η νομοθετική ρύθμιση που αφορά στα πρόστιμα για τα περίπου 1,5 εκατ. ανασφάλιστα οχήματα καθώς νομικοί κύκλοι επισημαίνουν πως από την στιγμή που δεν υπάρχει βεβαιωμένη παράβαση στον κάτοχο ενός ΙΧ που έχει προκαταβάλλει τα Τέλη Κυκλοφορίας για ολόκληρη την χρονιά χωρίς να το έχει κυκλοφορήσει!



Του Γιώργου Ανδρή

Ειδικότερα η νομοθετική ρύθμιση για τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα παρουσιάζει τρομερές ελλείψεις που σύμφωνα με νομικούς κύκλους δεν μπορούν να επιβληθούν στους ιδιοκτήτες ΙΧ. Μάλιστα όπως τονίζουν νομικοί μιλώντας στην «Η»: 

«Δεν μπορεί ένας ιδιοκτήτης αυτοκινήτου που έχει προκαταβάλλει τα Τέλη Κυκλοφορίας του οχήματός του στα τέλη του 2012 για την επόμενη χρονιά και το διατηρεί ασφαλισμένο για το πρώτο 3μηνο ή 6μηνο και λόγω ανωτέρας βίας (απόλυση ή μη καταβολή μισθών) να πρέπει να έχει ασφαλισμένο το όχημά του τη στιγμή που βρίσκεται ακινητοποιημένο στο γκαράζ του. 

Παράλληλα το μέτρο έχει καθαρά φοροεισπρακτικό χαρακτήρα και αν κάποιος ιδιοκτήτης κινηθεί νομικά εναντίον του κράτους είναι πολύ πιθανό να δικαιωθεί. Οι λόγοι είναι πολλοί αλλά μπορούμε να εστιάσουμε στους βασικότερους που περιλαμβάνουν την ακινητοποίηση του ΙΧ λόγω έκτακτων οικονομικών συνθηκών (ανεργία, μη καταβολή μισθών), την ακινητοποίηση λόγω μηχανικής βλάβης, την κίνηση κάποιου οχήματος λόγω απουσίας του ιδιοκτήτη στο εξωτερικό (επιχειρηματίες, ναυτικοί) ή σε κάποιο άλλο μέρος της χώρας, λόγω συνταξιοδότησης και χιλιάδες άλλους λόγους που μπορεί να σκεφθεί κανείς...».
Ολα τα παραπάνω δεν συνθέτουν κάποιο αδίκημα με αποτέλεσμα ο ιδιοκτήτης ο οποίος θα προσφύγει στη δικαιοσύνη είναι πολύ πιθανό να δικαιωθεί.
Αν πάλι το κράτος απαιτήσει την κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας με την αιτιολογία της προσωρινής ακινησίας τότε οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μπορούν σύμφωνα με νομικούς κύκλους να απαιτήσουν να εισπράξουν πίσω μέρος των χρημάτων που έχουν προκαταβάλλει για τα Τέλη Κυκλοφορίας της χρονιάς που κατατίθενται οι πινακίδες.
Ειδικότερα αν κάποιος ιδιοκτήτης έχει καταβάλλει τα Τέλη Κυκλοφορίας για το 2013 στα τέλη Δεκεμβρίου του 2012 και για κάποιον από τους παραπάνω λόγους καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τον Φεβουάριο τότε θα πρέπει το Κράτος να του επιστρέψει αναλογικά τα υπόλοιπα χρήματα. Αν δηλαδή έχει καταβάλει 500 ευρώ για Τέλη Κυκλοφορίας το 2013 και κίνησε το όχημά του μόνο για 2 μήνες το Κράτος θα πρέπει να του επιστρέψει τα 10/12 των 500 ευρώ τα οποία αναλογούν σε 416,6 ευρώ!
Είναι εύκολο λοιπόν να αντιληφθεί κανείς πως αν τελικά περάσει η συγκεκριμένη νομοθετική ρύθμιση για τα ανασφάλιστα ΙΧ το μόνο που θα κάνει η κυβέρνηση είναι να ανοίξει τους ασκούς του Αιόλου με απίστευτα δυσμενείς συνέπειες για τα δημοσιονομικά έσοδα καθώς από την μία θα πολλαπλασιαστούν οι πινακίδες κυκλοφορίας που κατατίθενται κάθε χρόνο μειώνοντας περαιτέρω το στόλο των οχημάτων που κυκλοφορούν και δημιουργώντας μεγάλα ελλείμματα στα κρατικά ταμεία όχι μόνο από την μη καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας αλλά και από τις Επιστροφές χρημάτων που πρέπει να πραγματοποιήσουν οι εφορίες στους ιδιοκτήτες ΙΧ που έχουν προκαταβάλλει τα Τέλη Κυκλοφορίας.

Χιλιάδες ΙΧ προς πώληση
Τεράστιο θέμα έχει προκύψει με το χαράτσι στα ανασφάλιστα ΙΧ καθώς χιλιάδες από αυτά με πληρωμένα τα Τέλη Κυκλοφορίας βρίσκονται και διατίθενται σε εμπορίες αυτοκινήτων είτε οικειοθελώς από τους ιδιοκτήτες τους είτε από εμπόρους που τα έχουν αποκτήσει μέσω ανταλλαγών. Μάλιστα όπως τονίζουν έμποροι αυτοκινήτων στην «Η» πως: «Χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν αφήσει για επίδειξη και πώληση τα αυτοκίνητά τους σε εμπορίες αυτοκινήτων. Σχεδόν όλα αυτά τα αυτοκίνητα δεν έχουν ασφάλεια καθώς βρίσκονται ακινητοποιημένα στις εκθέσεις αυτοκινήτων και θα ήταν τουλάχιστον άδικο αυτοί οι άνθρωποι που προσπαθούν να δώσουν όσο-όσο τα οχήματά τους ώστε να πάρουν λίγα μετρητά να πρέπει να καταβάλλουν το χαράτσι για τα ανασφάλιστα ΙΧ! Παράλληλα χιλιάδες έμποροι αυτοκινήτων που έχουν αποκτήσει μέσω ανταλλαγών δεκάδες χιλιάδες ΙΧ κινδυνεύουν επίσης να βρεθούν αντιμέτωποι με το νέο χαράτσι που μπορεί να αποβεί μοιραίο για τις επιχειρήσεις τους. Η κυβέρνηση πρέπει να σταματήσει επιτέλους να αντιμετωπίζει το αυτοκίνητο ως εύκολη λύση για άμεση είσπραξη μετρητών αν θέλει να κυκλφοορούν το 2013 αυτοκίνητα στους δρόμους...».

Χάος με τα «νοικιάρικα» 250.000 ΙΧ!
Ενα ακόμα σοβαρότατο πρόβλημα και σύμφωνα με πληροφορίες έχει γινει μεγάλο θέμα στο υπουργείο αφορά στις εταιρείες των ενοικιαζομένων αυτοκινήτων και μοτοσικλετών που δραστηροποιούνται τους καλοκαιρινούς μήνες στα νησιά και που είναι πάνω απο 3.500 χιλιάδες και ο στόλος τους ξεπερνάει τα 250.000 οχήματα και που καταβάλουν τα τέλη κυκλοφορίας στο τέλος κάθε ετους. Κατά συντριπτική πλειοψηφία οι εταιρείες δεν παραδίδουν τις πινακίδες μιας και τα αυτοκίνητα παραμένουν σε κλειστά γκαράζ η πάρκινγκ και φυλάσσονται για αρκετούς μήνες μέχρι την επόμενη σαιζόν. Με τον καινούργιο νόμο που συζητείται βρίσκονται στην ουσία στον αέρα μιας και σε όποια διασταύρωση στοιχείων γίνει φαίνονται ότι στην ουσία είναι ανασφάλιστα. Το πρόβλημα γίνεται ακόμα σοβαρότερο αν σκεφτεί κανείς τι θα προκύψει αν όλες αυτές οι εταιρείες αναγκαστούν να καταθέτουν πινακίδες κάθε τέλος της τουριστκής περιόδου και να κάνουν άρση της ακινησίας κάθε αρχή αυτής. Είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς τι πρόβλημα λειτουργικό θα δημιουργείται στις Εφορίες μιας και θα πρέπει να προβλεφθούν κατάλληλοι χώροι και επιπλέον προσωπικό. Επίσης το κράτος πλέον δεν θα εισπράττει τα τέλη κυκλοφορίας κάθε τέλος του χρόνου αφού οι εταιρείες καθώς οι εταιρείες θα καταθέτουν τις πινακίδες των οχημάτων τους δημιουργώντας τεράστια ελλείμματα στα έσοδα για τον κρατικό προυπολογισμό.

Κόβονται οι ανεξόφλητες ανανεώσεις συμβολαίων
Κατάργηση του καθεστώτος αυτόματης ανανέωσης των ασφαλιστηρίων συμβολαίων αυτοκινήτων προωθεί η Τράπεζα της Ελλάδος με στόχο των περιορισμό των ζημιών που καταγράφουν οι εταιρείες του κλαδου ετησίως. Σύμφωνα με πληροφορίες η ανανέωση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων θα γίνεται βάσει μιας νέας διαδικασίας που θα περιλαμβάνει την αποστολή επιστολής από την ασφαλιστική εταιρεία 30 ημέρες πριν τη λήξη του συμβολαίου και την ταυτόχρονη κοινοποίηση της ίδιας επιστολής στην Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων ή στο Κέντρο Πληροφοριών κλάδου Αυτοκινήτων. Η κάλυψη του ασφαλισμένου θα ισχύει μόλις 16 ημέρες μετά τη λήξη του συμβολαίου και αν ο κάτοχος του οχήματος δεν προβεί στην εξόφληση του κόστους ασφάλισης εντός του παραπάνω χρονικού ορίου τότε αυτομάτως το όχημά του θα είναι ανασφάλιστο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...