Τα πολλά και ποικίλα πλεονεκτήματα της υγραεριοκίνησης
καθιστούν το υγραέριο ένα από τα πιο δημοφιλή εναλλακτικά είδη
καυσίμου. Όσοι μάλιστα έχουν ξεκινήσει ήδη να χρησιμοποιούν υγραέριο στα
αυτοκίνητά τους δεν επιστρέφουν στην αποκλειστική χρήση βενζίνης.
Ας δούμε τα πλεονεκτήματα του LPG πιο αναλυτικά για να κατανοήσουμε την τάση προς την υγραεριοκίνηση:
Μειωμένες φθορές στον κινητήρα
Το υγραέριο είναι πιο καθαρό καύσιμο
από τη βενζίνη, επομένως δεν δημιουργούνται υπολείμματα στον κινητήρα,
που συνήθως τον φθείρουν, μειώνοντας το προσδόκιμο καλής λειτουργίας
του. Αυτό βέβαια σημαίνει ότι με τη χρήση υγραερίου αποφεύγονται φθορές
στον κινητήρα και τον καταλύτη.
Ο κινητήρας του αυτοκινήτου που χρησιμοποιεί υγραεριοκίνηση
χρειάζεται λιγότερο σέρβις γιατί αποφεύγονται οι επικαθίσεις σωματιδίων
άνθρακα στους κυλίνδρους, τα λιπαντικά δε ρυπαίνονται, και τα μπουζί
παραμένουν πιο καθαρά. Επιπλέον καθώς το υγραέριο δε διαλύεται στα
λιπαντικά, οι αλλαγές λαδιών και φίλτρων είναι αραιότερες.
Οικονομία στα καύσιμα
Η τιμή του υγραερίου είναι επίσης ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα, καθώς μειώνει το κόστος των μετακινήσεων περίπου στο μισό.
Η τιμή της βενζίνης κυμαίνεται περίπου στο 1,6 – 1,7 ευρώ το λίτρο, ενώ η τιμή του υγραερίου στα 0,8 ευρώ (Δεκέμβριος 2011).
Έτσι λοιπόν με 10 ευρώ καυσίμων, το όχημα θα διανύσει περίπου 145
χιλιόμετρα αν κινείται με υγραέριο, 109 χλμ αν κινείται με ντίζελ και 74
χλμ αν κινείται με βενζίνη.
Το ενδιαφέρον είναι ότι στην ΕΕ η τιμή του υγραερίου πρέπει να είναι
πάντα το ½ της τιμής της βενζίνης, σύμφωνα με κοινοτική οδηγία που
ισχύει μέχρι το 2018. Επομένως, ακόμα και αν ανησυχεί κάποιος για πιθανή
αύξηση της τιμής του υγραερίου, σε κάθε περίπτωση θα είναι μισή σε
σχέση με τη βενζίνη, που ακριβαίνει διαρκώς τα τελευταία χρόνια.
Έχει υπολογιστεί ότι για ένα μέσο αυτοκίνητο που κάνει περίπου 10.000
χιλιόμετρα το χρόνο, η απόσβεση του κόστους εγκατάστασης γίνεται
περίπου σε 10-12 μήνες. Καταλαβαίνετε λοιπόν, πόσο μεγάλη οικονομία στα καύσιμα μπορεί να προσφέρει η υγραεριοκίνηση.
Επιπλέον πρέπει να προσθέσουμε ότι το υγραέριο δεν μπορεί να
νοθευτεί, επομένως αποφεύγονται τόσο οι οικονομικές απώλειες, όσο και οι
φθορές που σχετίζονται με τα νοθευμένα καύσιμα.
Υγραέριο + Βενζίνη = αυξημένη αυτονομία
Η μετατροπή στο αυτοκίνητο έτσι ώστε να δέχεται και υγραέριο, είναι
μια εξαιρετικά πρακτική λύση, ειδικά για όσους κάνουν μακρινά ταξίδια
και θέλουν να έχουν διπλάσια αυτονομία, αφού ανά πάσα στιγμή μπορούν να χρησιμοποιήσουν είτε τη βενζίνη είτε το υγραέριο.
Η εγκατάσταση συσκευής υγραερίου δεν καταργεί την δυνατότητα χρήσης
της βενζίνης, επομένως ο οδηγός επιλέγει το καύσιμο που επιθυμεί να
χρησιμοποιήσει κάθε φορά, προσφέροντας διπλάσια αυτονομία στο όχημα του.
Υγραεριοκίνηση = ασφάλεια
Το
υγραέριο θεωρείται πολύ ασφαλές καύσιμο. Κατά πρώτον, η δεξαμενή
υγραερίου δεν επικοινωνεί με την καμπίνα επιβατών, επομένως ακόμα και
στην απίθανη περίπτωση διαρροής δεν επηρεάζονται οι επιβάτες.
Τόσο η δεξαμενή όσο και οι συσκευές που εγκαθίστανται στο όχημα
πληρούν αυστηρές προδιαγραφές ασφαλείας, έχουν πιστοποίηση της
Ευρωπαϊκής Ενωσης και δοκιμάζονται σε υψηλές πιέσεις, προκειμένου να
προσφέρουν μέγιστη ασφάλεια.
Ακόμα και σε περίπτωση διαρροής, το υγραέριο διαχέεται στην
ατμόσφαιρα και δεν παραμένει στους γύρω χώρους, όπως γίνεται με την
περίπτωση των καύσιμα. Τέλος, οι πιθανότητες έκρηξης είναι πολύ μικρές,
γιατί δεν υπάρχει οξυγόνο, ενώ η πίεση στο εσωτερικό τη δεξαμενής
διατηρείται πάντα στα ίδια επίπεδα.
Διαβάστε περισσότερα: Πόσο ασφαλής είναι η υγραεριοκίνηση στα αυτοκίνητα;
Το υγραέριο είναι πράσινο καύσιμο
Το υγραέριο ονομάζεται και πράσινο καύσιμο, γιατί είναι ιδιαίτερα φιλικό προς την ατμόσφαιρα.
Το υγραέριο χαρακτηρίζεται από τις χαμηλές εκπομπές ρύπων συγκριτικά με τη βενζίνη και το πετρέλαιο.
Υπάρχουν μάλιστα μετρήσεις που καταδεικνύουν ότι οι εκπομπές ρύπων
κινητήρα που οφείλονται στο υγραέριο LPG είναι μικρότερες κατά:
- 80% στους υδρογονάνθρακες σε σχέση με το ντίζελ, και 40% σε σχέση με τη βενζίνη
- 90% σε CO σε σχέση με το ντίζελ, και 60% σε σχέση με τη βενζίνη
- 60% σε οξείδιο του αζώτου σε σχέση με το ντίζελ και τη βενζίνη
- 5% CO2 σε σχέση με το ντίζελ και 10% σε σχέση με τη βενζίνη
Επομένως το υγραέριο συμβάλλει στην μείωση του φαινομένου του
θερμοκηπίου ελαττώνοντας τη ρύπανση της ατμόσφαιρας σημαντικά. Διαβάστε
περισσότερα: υγραεριοκίνηση για καθαρό περιβάλλον
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου